tirsdag 11. september 2012

"Den norske modellen"

Jeg fant en YouTube-video på Jens Stoltenberg sin Facebookside*. Grunnen til at jeg vil vise dere denne filmen, er ikke fordi jeg er en spesielt engasjert tilhenger av Arbeiderpartiet, eller synes at innholdet er spesielt interessant. Jeg synes denne måten å informere befolkningen på, denne måten å forklare noe som kanskje kan se kjedelig, tungt og uinteressant ut når det kun står skrevet svart på hvitt, er helt genial.

Den imponerende animasjonen av tegningene, i tillegg til den forklarende stemmen og det lille snevet av humor, gjør den både lærerik og spennende på samme tid. Hvorfor kan ikke slike videoer lages til kjedelige emner i ulike fag som kan brukes i skolesammenheng? Jeg vet at dette hadde vært til stor nytte for meg, i alle fall.

Konklusjon: Et svært godt eksempel på hvordan vi kan bruke medier som YouTube i dag!



* = lenke


1 kommentar:

  1. Interessant. Her ligger det mye mediefaglig. Hvordan fortelle et budskap multimedialt slik at mottakeren får tak i budskapet? Ikke minst er dette viktig i læringssammenheng. Dere kommer til å lære mer om dette etterhvert.
    Takk for innspillet

    SvarSlett